The artwork portrays Spears walking in a desert-like area, with her being scantily dressed in white material. Britney Spears - Glory (Official Album Cover).png

Britney is back ~~~(again)

是滴咱們的懶妮終於發行她的第9張專輯"Glory"啦

這次懶妮不懶啦 終於勤奮的跑宣傳啦XD (望向上張專輯眼神死)

 

首波主打是"Make Me..." 和以"Me, Myself & I"出名的G-Eazy合作

(這人是突然feat上癮了嗎)

和前幾張專輯比較不同的是——它是一首較慢板的抒情曲

Maybe布蘭妮想走出一條不一樣的音樂風格吧XD

不過雖然說是走抒情路線 其實還是帶有那麼點舞曲元素在裡面

例如在第二段就有逐漸加重的節拍 很適合越來越不靈活卻又想跳舞的大媽妮

這首歌若是拿來Remix應該還不錯聽XD (看看VMAs的表演 驚豔啊~~)

這次Billboard Hot100拿到#17 專輯則是拿#3

只能說是大環境+時代的眼淚啊...(賭城秀不放外出表演害妮不淺)

 

然後最失望的是MV啊 怎麼會搞得像是挑牛郎一樣

還我Britney Bitch啊!!! 白白浪費一首hit了

這幾張專輯下來 真的需要被撤換的就是造型團隊了...

不是顯老就是詭異 還有還有 懶妮你別再整形啦 以前這樣就很美拉

 

歌詞 (部分歌詞參考sony music發布的中文mv):

Friday, I'm dreaming a mile, a minute 'bout somebody

星期五 我不停的幻想著某人

This feeling, I wanna go with it

這種感覺 我想跟著它的指引

Cause there's no way, we're hiding away from this tonight

因為我們不可能撐過今晚

Oh, this tonight

噢 今晚

 

Can tell you want me by the way I see you starin' 'cross the room

我知道你也想要我 而且我看到你的視線穿過房間盯著我

Babe, no shame in the game, just cut the shit

寶貝 遊戲中不需要羞恥 廢話少說

Be honest, yeah, you know what you gotta do tonight

其實 你也知道你今晚該怎麼做

Do tonight

今晚該怎麼做

 

Just want you to make me move

我要你讓我隨之起舞

Like it ain't a choice for you, like you got a job to do

就像是別無選擇 就像是非做不可

Just want you to raise my roof

我要你掀翻我的屋頂

Something sensational (Oh, yeah)

來些刺激吧

 

And make me ooh, ooh, ooh, ooh

讓我 噢 噢 噢 噢

And make me ooh, ooh, ooh, ooh

讓我 噢 噢 噢 噢

 

No rules, from the bar to the car, let's take it back to my room

沒有規則 從酒吧到車裡 把激情帶回我房間吧

Igniting the heat of the moment

點燃這瞬間的烈火

Let those sparks fuse, blowing up to the ceiling, we're burning bright

引爆火花吧 直衝天花板 我們打得火熱

When we cut the lights

當我們關上燈

 

Cause you're the flame I can't do without

因為你是我不能沒有的熾火

The fire comes in, the sky falls down

烈焰奔騰 天空崩落

There's no way I'm gonna be fighting this tonight

今晚沒有任何東西需要奮鬥了

This tonight

今晚

 

Just want you to make me move

我要你讓我隨之起舞

Like it ain't a choice for you, like you got a job to do

就像是別無選擇 就像是非做不可

Just want you to raise my roof

我要你掀翻我的屋頂

Something sensational (Oh, yeah)

來些刺激吧

 

And make me ooh, ooh, ooh, ooh

讓我 噢 噢 噢 噢

And make me ooh, ooh, ooh, ooh

讓我 噢 噢 噢 噢

Baby, because you're the spark that won't go out

寶貝 因為你是不會熄滅的火花

My heart's on fire when you're around

當你在我旁時我的心燃起熊熊愛火

And make me ooh, ooh, ooh, ooh

讓我 噢 噢 噢 噢


Yeah, Eazy

耶 Easy

I don't care if it's a random person or the biggest star

我不在乎是一般人還是大明星

Out in Vegas or little bars

在賭城還是小酒吧

Really not a difference if it's near or far

近或遠完全毫無差別

Listen, here we are, need you

聽著 我們在這裡 需要你

I've always wondered what was off limits

我常好奇哪些是超越極限的

Staring at you till I'm caught in this

凝視著你到我被你的眼神抓住

Back and forth like this is all tennis

一來一往像是打網球

I'm all jealous, you came with someone

我吃醋了 你與別人一同前來

But we can tell that there's changes coming

但我們知道轉機即將到來

See I could tell that you're a dangerous woman

我知道你是個危險的女人

That means you're speaking my language, come on

那代表你與我相同 來吧

Now follow me, let's go

現在跟著我 走吧

Like Penelope in "Blow"

就像一世狂野裡的潘妮洛普

Well it worth the stealing you, it's a felony, yeah I know

偷走你的心是值得的 這是個重罪 我知道

That's why they keep on telling me to let go, yeah

所以這就是他們要我放手的原因

 

But I need you and I can take you

但我需要你 我可以帶妳走

All the way and I'm able

竭盡所能

To give you something sensational

為了給你一些刺激

So let's go, yeah

所以走吧

Said I need you and I can take you

說了我需要你 而且我能帶你走

All the way and I'm able

竭盡所能

So follow me and I can make you

所以跟著我 我帶你走


And make me ooh (move), ooh, ooh (yeah), ooh

讓我 噢 噢 噢 噢

And make me ooh, ooh, ooh, ooh

讓我 噢 噢 噢 噢

Baby, because you're the spark that won't go out

寶貝 因為你是不會熄滅的火花

My heart's on fire when you're around

當你在我身旁時我的心燃起熊熊愛火

And make me ooh, ooh, ooh, ooh

所以讓我 噢 噢 噢 噢

Yeah, you make me ooh

你讓我 噢~

附上VMAs的表演 Britney ver.的Me, Myself & I 好好聽啊 (淚~)

附上官方的中字MV

arrow
arrow

    ERIC 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()